On-Page SEO Nedir ?

On-Page SEO (Sayfa İçi SEO) arama motoru optimizasyonuna başlangıçta, site üzerinde gerçekleştirilen, web sitesini SEO uyumlu hale getirme işlemlerinin tümüdür.

İnternet kullanıcılarına gerçek anlamda faydalı olan tüm web siteleri aynı zamanda arama motorlarıyla arası iyi olan sitelerdir. Web sitelerinin arama motorlarına göre optimize edilmesi için yapılan uygulamalar onlarca farklı alana ayrılıyor olsa da, genelen olarak bu iki alanın site içi ve site dışı olarak ikiye ayrıldığı söylenebilir. On-Page SEO yani site içinde yapılan optimizasyon çalışmaları, sitenin arama motoru tarafından daha kolay anlaşılmasını sağlamak için yapılır. Başlıklar, kodlar, açıklamalar, link inşası, kategoriler, meta etiketler, tasarım ve içerik gibi temel hususların ele alındığı On-Page SEO tüm çalışmanın da başlangıç noktasıdır. Site sitenin arama motorları tarafından hızlı ve sorunsuz bir şekilde algılanmasını sağlamadan SEO adına backlink veya sosyal medya araçlarının etkin kullanımı fark etmeksizin, her ne çalışma yapılırsa yapılsın boşa kürek çekiliyor demektir. Genel olarak çoğu site sahibi hala SEO denildiğinde PageRank değeri yüksek birkaç sitede yayınlanan tanıtım yazılarıyla backlink almayı ve sosyal medyada yapılan birkaç link paylaşımını anlıyor olsa da, çalışmaların “doğru düzgün yapılması” halinde istenen sonucun alınması, sitenin omurgasının tüm yapıyı ayakta tutacak kadar sağlam şekilde yapılmasına bağlıdır.

On-Page SEO‘da Temiz Kodlamanın Önemi

On-Page SEO, istenen başarının sağlanması için çıkılan uzun yolun ilk adımlarını oluşturan ve bir manada tüm SEO çalışmasının üzerine inşa edildiği temel görevi gören oldukça önemli uygulamalardır. Bu aşamada SEO uzmanlarının tabiriyle web sitesinin “temiz bir kodlamaya sahip olması”, Google aramalarında istenen üst sıralara demir atmak için dikkat edilmesi gereken On-Page SEO başlıklarının ilk sırasında yer alır. Yapılan aramada üst sıralarda yer almak için öncelikle Google örümceklerine site içinde rahatça gezinme imkanı sunulmalıdır ki, bunun da tek yolu kodlamanın hatasız şekilde yapılmasından geçer. Doğru yapılandırılmış bir kodlama ağı Google’a sitenin kullanıcı dostu olduğu izlenimi verir. Neyse ki WordPress, pek çok konuda olduğu gibi web sitesi sahiplerine bu konuda da oldukça pratik ve son derece esnek çözümler sunmaktadır. Son rakamlarla dünyanın en popüler 10 milyon web sitesinin yaklaşık olarak %20’sinin tercihi olan WordPress, ücretsiz kullanımından da önce tamamen açık kaynaklı olmasından ötürü hatasız kodlama yapmak isteyenlerin tercih edebileceği en cazip alternatif olmayı sürdürüyor.

Link İnşası

İç optimizasyonda site içindeki linklerin doğru şekilde dağımı da en az temiz kodlama kadar önemlidir. Google algoritması için web sitesi üzerinden yayınlanan içeriğin kaliteli veya kalitesiz olması, içeriğin ne oranda paylaşılabilir ve kolay şekilde erişim sağlanabilir olduğuyla ilgilidir. Akıllıca tasarlanmış bir site içi link yapısı (Internal Link Structure), bugüne kadar bizzat Google tarafından yapılan sayısız açıklamada da altı çizildiği üzere site içi hiyerarşinin düzene girmesini sağlayacaktır. Site içi link ve içerik trafiğinin kargaşa halinde olması kullanıcılar gibi Google örümceklerinin de kafasının karışmasına neden olur ki, emin olun bu en son istenen şeydir. Söz konusu bir film sitesi olduğunda URL yapısının “www.ornek.com/yabanci-filmler/turkce-dublajli-filmler/aksiyon/” gibi olması, link hiyerarşisinin belirli bir sistematiğe sahip olduğunu açıkça görülmesini sağlayacaktır. On-Page SEO çalışmalarında mutlaka dikkat edilmesi gereken bir konu olan link inşası, sitenin arama motorları tarafından daha kolay fark edilmesi ve yayınladığı içeriğin de daha kolay bir biçimde algılanması gibi SEO açısından hayati öneme sahip uygulamalardandır. Google örümcekleri görüntülenen sayfanın başlıkla ilgisini algılayabilir ancak bu sayfanın neyse ilgili bir içeriğe ev sahipliği yaptığını anlayamaz.

Yazı Başlıkları ve Anahtar Kelimeler

Sitede yayınlanan tüm içeriğin başlıklarının, ilgili içerikte bahsedilen konuyla alakalı olmasına dikkat edilmesi de On-Page SEO açısından mühimdir. Çoğu zaman yanlış anlaşılarak “abartıya kaçılarak yapılan” anahtar kelime kullanımı da, arama motoruna yayınlanan yazının işaret ettiği arama terimleri hakkında yol göstermek açısından önem taşıyan uygulamalardandır. Maalesef hala internette gezinirken birçok sitede içerikten çok anahtar kelimenin yer aldığı yazılarla karşılaşmaktayız. Kimisi koyu renk yazılmış, kimi rengarenk, bazı italik ve altı çizili şeklinde neredeyse her cümlede karşılaşılan anahtar kelimeler nasıl ki okuyucuyu içeriği okumaktan soğutuyorsa; bilin ki Google örümceklerinin de pek hoşuna gitmiyor. Ayrıca anahtar kelimelerin yazı bütününde dengeli bir biçimde kullanılmasına ve özellikle içeriğin giriş paragrafında vurgulanmak istenen anahtar kelimenin en az bir defa kullanılmasına da özen göstermekte fayda var.

Çoğu zaman yüzdelik ifadelerle anahtar kelime kullanımının hangi oranda yapılması gerektiğine dair bilgi veriliyor olsa da, unutulmaması gereken site içi ve dışı SEO konusunda sınıfta kalan bir web sitesinde yayınlanan tüm içeriklerde herkesin bahsettiği oranlara harfiyen uyularak anahtar kelime dahi kullanılsa istenen sonucun alınması mümkün değildir. Ayrıca web sitesinin SEO stratejisinin doğru yapılmaması ve anahtar kelimelerin doğru seçilmemesi halinde de anahtar kelimenin yayınlanan içerikte yüzde kaç yoğunlukla kullanıldığının önemi kalmayacaktır…

Yani bir başka ifadeyle iç optimizasyon konusunda sınıfta kalan, link inşası ve kodlama gibi en temel konularda dahi onlarca hatası bulunan, doğal ve kullanıcı odaklı bir SEO çalışması yürütmek yerine suni yollarla başarı elde etmeye çalışan bir web sitesinde yayınlanan içeriklerde hangi anahtar kelimenin kaç kez kullanıldığının da bir önemi yoktur. Yayınlanan içeriğin başlığının, konuyla ilgili olmasına olduğu gibi başlığın “70 karakterden uzun olmamasına” da aynı oranda özen gösterilmelidir. Bugün doğal yolları kullanarak ve akıllıca uygulamalarla SEO kullanarak bir yerlere gelen web sitelerinin tamamı, yayınladığı içeriklerin başlığının 70 karakteri geçmemesine dikkat etmektedir. Bu aşamada akla 70 karakterin geçilmesi halinde ne olacağına dair sorular gelebilir ancak herkes emin olabilir ki; içerik başlıklarında 70 karakterin geçilmesi her zaman yarardan ziyade zarara sebep olacaktır. Ayrıca tüm SEO çalışmalarının temelinde kullanıcılara “en kaliteli içeriği, en kolay erişim sağlanabilir ve kolay şekilde paylaşılabilir” biçimde sunmak yer aldığından upuzun bir başlığın bu amaca hizmet etmeyeceğinden dolayı SEO mantığıyla da uyuşmayacağı kolayca anlaşılabilir. Aslında söz konusu SEO olduğunda her zaman uzun vadeli düşünmek gerektiğinden içerik başlıklarını 50 karakter civarında tutmakta, ilerleyen günlerde oluşturacağınız yeni sayfaları ve dolayısıyla bu sayfaların linkleri düşünmekte fayda var. Ayrıca sitenizin başlığını (Title) oluştururken de bu durumu düşünmeli, ilerleyen günlerde oluşturulacak tüm yeni linklerin sitenizin başlığıyla birlikte gösterileceğini unutmayın. Site başlığının eklenmesiyle birlikte 70 karakter kolayca aşılabileceğinden, çift yönlü olarak düşünerek gerek sitenizin başlığını gerekse de yayınlayacağınız başlıkları fazla uzun tutmamak lehinize olacaktır.

https://med.gen.tr/site-ici-seo-nasil-yapilir/